Rychlonabíjecí technologie ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie

Curych, Švýcarsko, 25. dubna 2017 – Infrastruktura OppCharge pro příležitostné nabíjení umožní celodenní nepřetržitý provoz elektrických autobusů Volvo.

ABB získala zakázku na dodávku nabíjecí infrastruktury pro vozový park elektrických autobusů Volvo, který bude od roku 2018 provozovat společnost Transdev Blazefield. ABB dodá tři nabíjecí stanice HVC 300P a elektrickou rozvodnu. Zařízení bude instalováno na autobusovém nádraží v Harrogate, historickém lázeňském městě na severu Anglie.

Zakázka je významná tím, že se jedná o první projekt elektrických autobusů ve Velké Británii, který bude využívat koncept OppCharge, tedy „příležitostné nabíjení“, kdy se autobusy pomocí rychlonabíjecí infrastruktury nabíjejí při čekání v konečné stanici.

Alex Hornby, generální ředitel Transdev Blazefield, uvedl: „Rychlonabíjecí stanice od ABB mají významné místo v dlouhodobé vizi společnosti Transdev. Usilujeme o to, aby se Harrogate stalo městem nízkoemisních autobusů s využitím nejnovější světové technologie. Naším cílem je odstranit dopravní zácpy, zlepšit možnosti volného pohybu a vytvořit lepší prostředí v Harrogate i okolí.“

Nabíjení trvá pouze tři až šest minut a odpadá tak nutnost dlouhých zastávek za účelem nabíjení. Tato inovace je nejnovější technologií, kterou Transdev Blazefield zavádí za účelem snížení emisí a zlepšení dalších aspektů autobusové dopravy. Příležitostné dobíjení ve veřejné dopravě vedle nulových emisí dovoluje menší velikost akumulátorů autobusu. Tím se snižuje celková hmotnost vozidla, a tím se zvyšuje energetická efektivnost celé autobusové sítě.

Daan Nap, ředitel globálního prodeje nabíjecích technologií pro elektrické autobusy v ABB, uvedl: „Tato zakázka navazuje na naše nedávné úspěchy v jiných zemích. Jedná se o první zařízení s rozhraním OppCharge ve Velké Británii. Tato technologie přispěje k dalšímu rozšíření elektrických autobusů, neboť umožňuje využívat totéž nabíjecí zařízení pro různé značky vozidel.“

Autobus se automaticky spojí s nabíjecí stanicí ABB HVC 300 P. Ta je vybavená nabíjecím sloupem a akumulátory autobusu se z něj nabíjí přes palubní pantografy. Hlavní výhodou je kompatibilita nabíjecích stanic HVC 300P s rozhraním OppCharge, která znamená i kompatibilitu s jinými značkami a modely elektrických autobusů využívajících příležitostné nabíjení.

Vzhledem k tomu, že společnost ABB svou rychlonabíjecí technologii vyvinula ve spolupráci s předními výrobci elektrických vozidel, zohledňuje budoucí požadavky vozových parků. To přináší příznivý poměr cena/výkon pro provozovatele, neboť nabíjecí infastruktura se dokáže přizpůsobit rozšíření vozového parku.

Tento projekt je další premiérou ABB ve Velké Británii v oblasti nabíjení elektrických autobusů. Mezi minulé úspěchy se řadí například dodávka nabíjecí infrastruktury pro první plně elektrické autobusy ve městě Coventry v roce 2011.

Martin Hale, marketingový a prodejní manažer ABB pro nabíjecí infrastrukturu pro elektrická vozidla, uvedl: „Jsme velmi rádi, že jsme v rámci této přelomové zakázky měli možnost zavést koncept OppCharge ve Velké Británii. OppCharge umožňuje snížení hmotnosti elektrických autobusů a zvyšuje energetickou efektivnost. Baterie se dobíjejí často, a výrobce vozidel tak může zmenšit jejich velikost.“

Technologie OppCharge
O technologii OppCharge se dozvíte více na www.oppcharge.org.

ABB
ABB (ABBN: Six Swiss Ex) je lídr a průkopník v oborů elektrotechnických výrobků, robotiky a pohonů, průmyslové automatizace a energetiky. Zákazníci ABB pocházejí z odvětví energetiky, průmyslu, dopravy a infastruktury z celého světa. V návaznosti na více než 125 let tradice inovací společnost ABB dnes tvoří budoucnost průmyslové digitalizace a je hybnou silou energetické a čtvrté průmyslové revoluce. ABB působí ve více než 100 státech a má přibližně 135 000 zaměstnanců.
www.abb.com

Nabíječky autobusů ABB

    • Snadno se začleňují do stávajících autobusových linek (obrácené pantografy umožňují využít levné a lehké rozhraní na střeše autobusu)
    • Modulární konstrukce umožňuje volbu nabíjecího výkonu 150 kW, 300 kW, 450 kW nebo 600 kW.
    • Osvědčený soubor připojovacích funkcí ABB umožňuje maximální dostupnost, dlouhou dobu bezporuchového provozu a pohotový servis.
    • Elektrická konstrukce je založená na OppCharge a IEC 61851-23, mezinárodní normě pro rychlonabíjení elektrických vozidel, která zaručuje přítomnost všech příslušných bezpečnostních systémů. Elektrická konstrukce je v souladu se všemi předpisy a systémová architektura a provozní zásady mají v odvětví automobilového průmyslu podporu i do budoucna.

Volvo 7900 Electric
    • Dvounápravový, 12 metrů dlouhý městský autobus, nízkopodlažní, troje dveře, plně elektrický pohon.
    • O 80 % nižší spotřeba energie než odpovídající autobus s naftovým motorem.
    • Tichý provoz bez emisí.
    • Pohon obstarává elektromotor a lithium-iontové akumulátory.
    • Akumulátor lze nabít na konečné stanici za tři až šest minut*.

      * Doba nabití záleží na topografii, zatížení a klimatických podmínkách.




    •   Zrušit
      • Twitter
      • Facebook
      • LinkedIn
      • Weibo
      • Tisk
      • Email
    •   Zrušit

    Napište nám

    Více informací:
    seitp202 559f04c5145557c9c125814c00275e2a